Unit Kualiti

Sekretariat Kualiti merupakan pusat rujukan aktiviti kualiti hospital. Diterajui oleh Pengarah Hospital dan dibantu oleh penyelaras-penyelaras aktiviti. Lokasinya terletak di Aras 2 bersebelahan dengan bilik seminar dan pejabat pentadbiran Hospital Kepala Batas. Sekretariat Kualiti berfungsi bagi menyelaraskan kesemua aktiviti kualiti mengikut aktiviti yang ditetapkan oleh pengurusan tertinggi hospital. Berperanan mengumpul dan menganalisis data serta laporan aktiviti kualiti di samping memantau dan melaksanakan  program    aktiviti    kualiti sepanjang tahun. Dasar Kualiti Hospital Kepala Batas adalah ‘Kami Komited Untuk Memberi Perkhidmatan Yang Berkualiti Kepada Pelanggan’.

*        OBJEKTIF

  • Sebagai pusat rujukan aktiviti kualiti hospital.
  • Memantau, menyelaras dan mengemaskini aktiviti-aktiviti kualiti demi mencapai visi, misi, objektif dan dasar kualiti organisasi.

 

*dikemaskini pada 5 Mac 2020